Tuesday, January 17, 2012

Hatiku dapat Kau tawan


Apa yang kau mengerti tentang cinta? 
Apa yang kau tahu mengenai sekeping hati?
Apa yang faham pasal perassanku?

Engkau tidak pernah untuk cuba selami hatiku, fahamiku..
Yang kau nampak hanya kesalahanku..
Hatiku yang telah kau tawan..kau biarkan saja
Tiada cara untuk kau cuba menautkannya kembali..
Tiada usaha yang kunampak, tiada bukti yang kau beri..

Aku cuba untuk menyelamatkan sebuah perhubungan 
Tapi bukan dengan mata kasar, tapi lihatlah dengan hati..
Aku tidak perlukan seorang yang jahil untuk menjadi pelindung aku
Aku perlukan LELAKI untuk memimpinku berjalan 

Jika kau masih dengan tampuk fikiran dan cara kau yang dulu,
Aku ttidak berdaya melakukan apa-apa melainkan memandangmu dari jauh
Aku berharap dan berdoa agar kau bertemu manusia yang lebih baik
Yang kau dapat sama-sama kecapi menisnya kebahagian itu

Aku? 
Masih akan terus memandangmu dari jauh dan terus mendoakan kebahagianmu
Kerana aku masih mengejar DIA..
Hatiku telah KAU tawan...


No comments: